Torsdag

Det är snart nyår och då vankas det party
Men i år vet jag inte vad jag ska dricka. Min vanliga explorer eller Artic eller något helt nytt :O
Nu kikar jag efter drinkar!
Här nedan lägger jag in några som ser och verkar smaka bra! =)


Absolut Victory


6 cl Absolut Vodka
Tonic Water
Limefrukt
Is
(ev. socker)

Pressa saften ur en halv limefrukt i ett highballglas.
Slå över 6 cl Absolut Vodka och tillsätt eventuellt lite socker.
Fyll med krossad is och varva isen med limebitar.
Toppa med Tonic Water.

En mycket frisk och fräsch drink, med en behaglig doft av lime.


Black Lemon


6 cl Smirnoff Black No. 55 vodka
Färskpressad citronjuice
Clubsoda
Sockerlag

Bygges i ett highballglas med mycket is.
Garnera med citron.

Inte ett dugg svart, men väldigt god ändå. En klassisk grogg helt enkelt.





Caipirinoshka


6 cl Vodka

Dela en halv lime i klyftor
Pressa dem i glaset tillsammans med 1-2 cl sockerlag
Häll i spriten och servera med krossad is
 

Cape Codder


4-6 cl Vodka
10 cl cranberryjuice

Röres

Toppa med soda








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0