Johan i rampljuset

Äntligen, dags för denna blogg att bli attackerad av gästskribenten.
Vem är då kan man undra?
Jo, jag är en ståtlig Lundastudent i sina bästa år.
Lång charmig och har de där lilla extra ;)
Min dialekt är nog utav sådan typ att den delar Sverige i två läger; de som hatar den och de som älskar den (dvs. de som smälter bara man öppnar munnen).
Ja, Jag talar naturligtvis om skånskan!

Nog pratat om mig, det är Liisa vi skall prata om!
Tyvärr börjar de svalna lite på Liisa-fronten nu då hon ju som sagt hittat tillbaks till sin pojvän igen. Jag citerar henne "Inget skall stå i vägen för våran kärlek igen". Med andra ord så kan vi nog senast i slutet av nästa vecka
förvänta oss en hel del stormande kring henne och hennes kärleksliv, We Like A LOOOOOT :D.

Då ja inte har något nytt material att komma med får jag nog nöja mig med att analysera annonsen om den stackars katten:)
Ur mindre än 10 rader text kunder man konstatera följande
  • Det finns en social katt i garaget.
  • Den är så söt o go att den fick följa med på äventyr.
  • den är INTE könsbestämd.
  • Hon vill bli av med den så att den inte blir påkörd i garaget.
  • Hon tror det är en kattunge
  • Den är väldigt snäll så det är definitivt ingen vildkatt (!)

Om vi summerar så lär vi oss trots hon byter pojkvän oftare än en annan byter underkläder så kan hon inte könsbestämma en katt. Det är bara de som är söta och goa som får följa med på äventyr, borde ju även gälla hennes vänner (om vi då förutsätter att det existerar några). Hon måste köra bil som en dåre om hon är rädd för att den skall bli påkörd i Garaget, hör o häpna!! Sen att hon inte kan avgöra om de är en kattunge eller ej, det tänker ja inte spåna vidare om. Till slut, för att den snäll så är det inte en Vildkatt, hmm hur tänker man där? Kanske är det så hon resonerar med sina killar med. De är väldigt snälla så därför är de inga "vildpojkar"  (dvs. drägg som är en belastning för sammhället) ?
Ovanpå allt detta var även stavning och grammatik under all kritik, självklart fanns det även med en sär skrivning.
Ja detta var allt ja hade att komma med på Liisa-fronten, roligt att man kan utläsa så mycket från så lite.


För övrigt så vill ja passa på att slå ett slag för pappadagen, ja precis Fars Dag som var i söndags.
Värna om din pappa, han är värd lite uppskattning en gång om året. Även om han inte blir så glad för att han får en burk
med raklödder för sjuttioelfte gången så är traditioner till för att hållas!
Så låt löddret skumma!:)

Och med de orden vill ja tacka för mig. Ni lär nog höra mer av mig, så lätt slipper ni inte undan ;)

Johan - den skönsjungande skånigen,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Briljant :)

2008-11-12 @ 00:17:48
Postat av: fetto

Vem är Liisa ens? :O

2008-11-14 @ 15:47:13
URL: http://biggerbetteramanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0