Måndag - Ätbart & Drickbart

Yes, idag ska vi prata om mos. Men inte vilket mos som helst, utan juste! Potatismos!

Min pappa är nog kär i mos, eller rent ut sagt förälskad i detta mjuka fluffiga ting!
Helt ärligt, förr i tiden, innan jag bara bodde hos min far så bodde vi här två veckor åt gången. Det var säkert mos mellan 5 och 7 gånger!
Man tröttnar, faktiskt :O Dock ändras tillbehöret, men då jag varken gillar bacon eller kassler blev det alltid korv. De få gånger korven rymt fick jag bara äta mos. Ibland växer moset i munnen, det är blä!


Ptja, eftersom jag nu skriver detta så menar jag på att jag åt mos idag. Känner jag min far rätt så på onsdag eller torsdag serveras det nog mos igen :)

Kommentarer
Postat av: Natalie

Man kan ju äta köttbullar till, med brunsås och lingon.. De är gott =)

2008-10-14 @ 15:26:08
URL: http://nattooo.blogspot.com/
Postat av: nadja

gillar du inte bacon? :o bacon är ju livets mat!

2008-10-14 @ 17:25:52
URL: http://kissthisshiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0