Fredag - Fest!

Yes, sir! Mer party åt folken.

Varför gör alkoholen livet roligare?
Är det för att den slår ut allt för oss? För att vi helt plötsligt inte bryr oss längre?
Men blir helt tom på tankar och omdömme, är det så vi vill ha det?

Jag dricker, men det är för att inte vara blyg, jag är rätt blyg faktiskt. Iaf på ett sätt. Men alkoholen hjälper jävligt bra mot sådant, dock inte längre än till man somnat och man märker att man inte ens är hemma. Är det så vi vill ha det?

Se bara på dagens ungdom, nu menar jag 14-16åringar. Den konsumtionen de har för alkohol är kopiös. När jag var 14 år gammal smygsmakade jag på pappas öl, det var allt. Då hade jag inte de behovet av att vara full. Jag och mina kompisar kunde hänga i stan en hel fredagskväll utan att vara fulla, men jävligt glada. Varför kan det inte vara likadant nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0